Ile kosztuje pozycjonowanie?

Jeśli chodzi o pozycjonowanie, ceny, mogą być przeróżne, zależy to od wielu czynników, trudno zatem powiedzieć jaki powinien być rozsądny koszt kampanii. Pozycjonowanie to długotrwały, czasochłonny i złożony proces. Cena zależna jest od wielu czynników, dlatego niemożliwe wydaje się skonstruowanie cennika pozycjonowania, z którego każdy mógłby odczytać cenę dla siebie, jest to bowiem sprawa indywidualna. Rzetelną wycenę można przedstawić, po zapoznaniu się z firmą, jej specyfiką i oczekiwaniami.

Co wpływa na cenę pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron www to kompleksowa usługa, na jej wycenę składa się wiele czynników. Należy taką wycenę opracowywać indywidualnie, biorąc pod uwagę, m.in.:
  • Cel,
  • Konkurencyjność branży,
  • Jakość strony,
  • Wiek i historię strony,
  • Przewidywany budżet na pozycjonowanie,
  • W jakim czasie chcemy osiągnąć efekty. Aby rzetelnie przygotować wycenę, a potem strategię, należy indywidualnie podchodzić do potrzeb danej firmy.

    Za co płacimy pozycjonując stronę?

    Pozycjonując stronę płacimy za:
    • Unikalną wiedzę,
    • Kompleksowe doradztwo w zakresie pozycjonowania,
    • Doradztwo związane z konwersją,
    • Konsultacje,
    • Opracowanie strategii,
    • Planowanie, organizowanie, kontrolę i raporty ze wszystkich procesów,
    • Analizy i audyty,
    • Usuwanie filtrów i kar od Google,
    • Optymalizację naszej strony www,
    • Rozbudowę i przebudowę strony,
    • Pozyskiwanie linków,
    • Działania związane z content marketingiem,
    • Korzystanie ze specjalnego oprogramowania wspomagającego pozycjonowanie,
    • Działania związane z analityką internetową,
    • Koszty pracy ekspertów.

    Modele rozliczeń i ich charakterystyka

    W najpopularniejszych wariantach ceny pozycjonowania stron zawierają się w dwóch modelach. Pierwszy w systemie abonamentowym i drugi w systemie za efekt.
    • Płatność abonamentowa za pozycjonowanie – oznacza, że płacisz stałą określoną wspólnie kwotę za pozycjonowanie Twojej strony www, nie ma tu żadnych dodatkowych, ukrytych kosztów. W tej wersji zyskujesz niezmienność kosztów, planowanie działań, elastyczność w działaniu, precyzyjny dobór fraz kluczowych.
    • Płatność za efekt – oznacza, że płacisz tylko za efekty, nie ma wstępnych i dodatkowych opłat. Otrzymujesz gwarancję, że koszty nie przekroczą wspólnie ustalonej kwoty. Zapewnione są, poza tym, precyzyjny dobór fraz kluczowych, monitoring codziennych efektów.
    Ostateczna cena pozycjonowania uzależniona jest od wielu czynników, dlatego należy ją ustalać indywidualnie. Bowiem mają na nią wpływ różne elementy tj.: zasięg pozycjonowania, branża, czas współpracy. Pozycjonowanie jest procesem złożonym i czasochłonnym, wymaga ogromnego zaangażowania specjalistów, aby w efekcie starania mogły przełożyć się na bezpośrednie korzyści dla klienta. Wydaje nam się, że koszty pozycjonowania są wysokie, jednak wybierając profesjonalistów do tego zadania, mamy pewność, że unikniemy ukrytych kosztów i nieplanowanych wydatków, a efekt (wynik w TOP 10) zostanie osiągnięty.