Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie, to jeden ze sposobów na promowanie swojej witryny. Metoda long tail polega na używaniu w SEO dużej ilości słów kluczowych odpowiadających treści strony www. Pozycjonowanie szerokie, opiera się, więc na wyborze fraz rozszerzonych, zamiast podawać ogólne parametry produktu, my skupiamy się na cechach dokładniejszych.

Czym jest pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie sprawdzi się w przypadku rozbudowanych serwisów wypełnionych treścią, które zawierają sporą złożoność i wiele podstron. Będą to przede wszystkim, sklepy internetowe, katalogi firm, blogi, portale informacyjne i wszelkie serwisy. Na czym polega pozycjonowanie szerokie? Long tali czyli tzw. długi ogon, to dłuższa fraza do wyszukiwania. Coraz częściej zdarza się, że użytkownicy Internetu szukając informacji używają dłuższych, bardziej sprecyzowanych fraz. Jest to wynikiem tego, że użytkownicy, są coraz bardziej świadomi, jakich informacji poszukują. Chcą również znaleźć wartościowe dane, które ich w tym momencie interesują, pomijając natłok ogromu informacji bezwartościowych, zalewających strony internetowe. Na przykład taką frazą typu long tail, poszukując produktu takiego jak suszarka, może być suszarka do włosów Rowenta CV5361 jonizacja. Im więcej szczegółów, tym bardziej są sprecyzowane wyniki wyszukiwania. Czyli od razu klient trafia w miejsce, którego poszukuje.

Co wyróżnia szerokie podejście do pozycjonowania?

Pozycjonowanie long tail, wzięło nazwę od techniki skierowanej na zwiększenie widoczności witryny na wiele fraz kluczowych. Długie frazy, to zmiana w myśleniu o słowach kluczowych. Raczej częściej staramy się, aby nasza strona pojawiała się w wyszukiwarce na popularne, często wyszukiwane słowa. Mamy wrażenie, że duża liczba wyszukiwań przełoży się na odwiedziny w naszym sklepie i na konwersję. Możemy też spojrzeć na to inaczej, promocja witryny internetowej, nie musi skupiać się jedynie na konkurencyjnych frazach, może warto postawić na bardziej szczegółowe frazy, z trzema czy czterema słowami. Nie mają one może tak imponujących wyników w statystykach, jak jednowyrazowe frazy, niemniej jednak ich konkurencyjność jest zdecydowanie niższa. I wcale nie oznacza to, że przyniosą one nam mniej konwersji. Skupiając się na szczególnych cechach swych produktów, pojawiając się w wynikach wyszukiwania na dłuższe frazy, istnieje duża szansa na trafienie do klientów, których interesuje zakup.

Jakie korzyści przynosi pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie przynosi wiele korzyści, oto niektóre z zalet:
  • Zwiększenie ruchu na stronie wśród klientów zaineresowanych konkretną ofertą. Im bardziej sprecyzowane są słowa kluczowe, tym większa szansa, że na naszą stronę trafią klienci zainteresowani właśnie tym konkretnym produktem, a tym samym zwiększa się znacznie szansa na wzrost sprzedaży,
  • Strona bardziej przyjazna dla robotów Google, efekt pozycjonowania jest szybko widoczny, a uzyskana pozycja jest bardzo stabilna, a to dość ważne. Strona pozycjonowana na długie frazy posiada niższy wskaźnik odrzuceń,
  • Możliwość wybicia się ponad konkurencję, optymalizacja strony pod długie frazy pozwala zwiększyć pozycję strony, a jednocześnie ukierunkować wyszukiwania na ofertę firmy,
  • Ponadto osoby odwiedzające stronę spędzają na niej więcej czasu, przeglądając większą liczbę podstron, niż w przypadku stron pozycjonowanych na krótkie frazy,
  • Pozycjonowanie szerokie przynosi szybki efekt, zalicza się do bezpiecznych technik pozycjonowania i promocji strony.

Dla kogo jest przeznaczone pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie przeznaczone jest dla rozbudowanych serwisów wypełnionych treścią, które są złożone i zawierają dużą liczbę podstron i produktów. Wtedy praktycznie każda podstrona z unikalnym produktem może być pozycjonowana na bardzo długą frazę.  Pozycjonowanie szerokie, dedykowane jest przede wszystkim dużym sklepom internetowym, katalogom firmowym, blogom i portalom. To właśnie dzięki konkretnym, szczegółowym frazom opisującym produkty z detalami, można uzyskać ruch złożony z użytkowników wiedzących czego konkretnie poszukują, którzy są zainteresowani profilem strony i pozostaną u nas na dłużej. Z biegiem czasu zapewne z pozycjonowania long tail SEO będzie korzystało coraz więcej stron internetowych, ponieważ już dziś klienci coraz częściej, wyszukują informacji przy pomocy bardzo sprecyzowanych haseł.

Jakie są koszty pozycjonowania szerokiego?

Jedną z podstawowych metod promocji biznesu w Internecie, jest pozycjonowanie strony internetowej. Nie jest zatem dziwne, że klienci przy pierwszym zapytaniu, proszą o podanie ceny pozycjonowania. Nie jest to jednak tak proste, nawet najbardziej doświadczony specjalista  w większości przypadków, w kilka sekund nie wyceni pozycjonowania strony. Przyczyna jest dość prosta, zbyt wiele czynników ma wpływ na koszt pozycjonowania. Aby dokonać takiej rzetelnej wyceny, potrzebne jest najpierw przeprowadzenie dokładnej analizy serwisu, która będzie się składała z kilku elementów, zależnych od samej strony jak i jej otoczenia.

Dlaczego wybrać pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie, jak widać niesie ze sobą wiele korzyści. Przynosi szybkie efekty pozycjonowania, jest bezpieczne, pozwala na zdobycie nie tylko użytkowników strony, ale przede wszystkim klientów.  Efekty szerokiego SEO będą już widoczne po kilku miesiącach pracy nad serwisem. Starannie zaplanowana strategia działań pozwoli na osiągnięcie długofalowych rezultatów, które wpłyną na sukces i popularność danego serwisu.