Proces pozycjonowania strony w Google – jak wyglądają poszczególne etapy?

Proces pozycjonowania strony w Google jest złożony i długotrwały. Pierwsze wyniki kampanii SEO można zauważyć po kilku tygodniach, a czasami miesiącach. Dlatego należy przed podjęciem działań, opracować odpowiednią strategię i zaplanować kolejne etapy pozycjonowania, które będą najbardziej skuteczne dla naszej witryny. Można wyróżnić ogólne etapy pozycjonowania, jednak zawsze muszą zostać one dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta. Oto etapy procesu pozycjonowania:
  • Ustalenie celu, od tego kroku rozpoczynamy zazwyczaj większość działań zarówno marketingowych czy biznesowych. Zazwyczaj celem pozycjonowania jest zwiększenie ruchu na stronie, poprawienie jej widoczności w wyszukiwarce, co w efekcie ma wpłynąć na zwiększenie zysków.
  • Analiza obecnej sytuacji, na tym etapie przeprowadzany jest profesjonalny audyt SEO, mający na celu zbadanie, gdzie strona jest widoczna, na jakiej pozycji, pod jakie słowa kluczowe była pozycjonowana. Już na tym etapie można wstępnie dokonać dalszych ustaleń,  np.: wybierać słowa kluczowe.
  • Przygotowanie strategii, na tym etapie ustalane jest, które z narzędzi będą wykorzystywane w promocji sieci. Tu decydujemy czy działania będą się opierały na SEO i content marketingu, a może również na reklamach Google, czy marketingu szeptanym, wirusowym lub sieci społecznościowej itp.
  • Wdrożenie działań, tu w zależności, od tego jaka strategia została przyjęta do realizacji, mogą to być:
    •  optymalizacja strony, treść i kody strony, to etap gdzie dobieramy odpowiednie słowa kluczowe, pod które będzie pozycjonowana strona. Optymalizacja dotyczy również grafik umieszczanych na stronie. Optymalizacja kodu ma na celu przygotowanie strony tak, aby była bardziej przyjazna dla robotów wyszukiwarek.
    •  stworzenie wartościowej treści, stanowią one dużą wartość dla użytkowników, postarajmy się, aby były wysokiej jakości, nasze opisy produktów, kategorii, artykuły eksperckie czy poradnikowe. Gogle ocenia strony pod względem przydatności dla użytkowników, dlatego tak ważny jest ciekawy i wyczerpujący content na stronie.
    •  budowanie bazy wartościowych linków, czyli budowanie wartościowego profilu linków przychodzących w procesie pozycjonowania strony, jest to jeden z ważniejszych czynników rankingowych algorytmu wyszukiwarki Google.
    •  promocja w innych częściach Internetu, są to szeroko zakrojone działania, można prowadzić kampanie w ramach Google AdWords, działać na blogach czy forach albo  w sieciach społecznościowych. Należy jednak pamiętać, aby działania te były przemyślane i spójne, zgodne z ogólną strategią firmy. Pomoże to zbudować odpowiedni wizerunek firmy w oczach użytkowników.
  • Monitorowanie wyników, jest to analiza rezultatów jakie przynoszą wdrożone działania.
Pozycjonowanie to złożony proces, polegający na cyklicznym wdrażaniu opracowywanych na bieżąco strategii przez cały czas funkcjonowania witryny w Internecie. Pozycjonowanie sprawdza się najlepiej, jeśli strona rozwija się wraz z Twoim biznesem, im dłużej trwa proces, tym trwalsze są osiągnięte efekty.