Pozycjonowanie grafiki – zdjęć w Google Images

Pozycjonowanie grafiki to kolejny element na przyciąganie uwagi użytkownika Internetu. Należy pamiętać, że efektywne pozycjonowanie stron nie kończy się na samym tekście. Warto zadbać też o dobrą optymalizację zdjęć i obrazków znajdujących się na stronie, aby móc pokazać jak największy ruch z wyszukiwarki images.google.pl.

Czym jest Google Images

Celem pozycjonowania strony www jest pozyskanie jak największej ilości użytkowników, którzy skorzystają z naszej witryny i oferty. Często promując witrynę skupiamy się na optymalizacji kodu i treści, aby jak najwyżej znaleźć się na dane słowa kluczowe w tradycyjnej wyszukiwarce. Skupianie się jedynie na tym rozwiązaniu może być błędem, ponieważ wielu użytkowników szuka również informacji w wyszukiwarce grafiki. Optymalizacja i pozycjonowanie zdjęć nie wymaga specjalistycznej wiedzy, grafika czy programisty, jednak biorąc pod uwagę ograniczenia niektórych platform, na których powstają strony internetowe, pełne dostosowanie grafiki do wyszukiwarki może nie być możliwe.

Jakie czynniki wpływają na pozycje obrazków Google Images?

Google oficjalnie nie podaje czynników, które mają wpływ na pozycje obrazków w wynikach wyszukiwania, ani tego jakie mają rangi. Jednak możemy przypuszczać na podstawie analizy różnych testów przy optymalizacji grafik, że na pozycjonowanie zdjęć mają następujące elementy:
  • Parametr ALT,
  • Linki do obrazka,
  • Atrybut Title grafiki,
  • Treść otaczająca grafikę,
  • Umieszczenie fotografii na stronie,
  • Nazwa pliku ze zdjęciem,
  • Tytuł strony,
  • Lokalizacja obrazka na serwerze,
  • Świeżość grafiki,
  • Rozmiar i waga zdjęcia,
  • Ilość obrazków na stronie,
  • Format zdjęcia.

Kiedy warto wykonać działania optymalizacyjne grafiki?

Nie w każdym przypadku optymalizacja grafik przełoży się na zwiększenie ruchu na stronie. Są jednak branże tj. odzieżowa, gastronomiczna, turystyczna, architektura wnętrz, meble, biżuteria, które mogą odnieść duże korzyści na optymalizacji zdjęć na swoich stronach. Głównymi odbiorcami zoptymalizowanych grafik będą użytkownicy poszukujący obrazów związanych z konkretną odzieżą, potrawami, warunkami noclegowymi, ciekawymi miejscami turystycznymi, czy wnętrzami. Pamiętajmy, sięgając po optymalizację i pozycjonowanie zdjęć, że nasza strona jest przeznaczona przede wszystkim dla użytkowników, a nie tylko dla robotów wyszukiwarek. Dbajmy zatem, aby fotografie i obrazki jakie zamieszczamy, były nie tylko wysokiej jakości i dostosowane pod słowa kluczowe, ale przede wszystkim były spójne z treścią umieszczoną na danej podstronie. Powinny przede wszystkim wzbogacać nasz serwis i sprawiać żeby użytkownik odwiedzając raz naszą stronę, pozostał na niej dłużej i wracał.

Dlaczego warto?

Pozycjonowanie grafik jest kolejnym krokiem na zwiększenie ruchu na stronie. Warto na stronie umieszczać wartościowe i dobre jakościowo zdjęcia. Ciekawe obrazy, będą nie tylko dodatkiem na Twoją stronę firmową, sklep, czy bloga, ale także wpłyną na ich pozycje w wyszukiwarce. Dzięki temu pozycja Twojej strony może jedynie wzrosnąć.