Pozycjonowanie wizerunkowe

Pozycjonowanie wizerunkowe, to wypromowanie w wyszukiwarkach internetowych pozytywnych informacji i wiadomości po wpisaniu nazwy firmy lub produktu w wyszukiwarce. Usługa gwarantuje, że użytkownik wpisując w wyszukiwarkę nazwę firmy, zobaczy na pierwszej stronie, na pozycjach najwyższych, linki do stron z informacjami i opiniami pozytywnymi, o firmie, produkcie.

Dlaczego wizerunek w Internecie ma takie duże znaczenie dla firm?

SEO wizerunkowe, ujmując ogólnie, to zbiór działań mających na celu zachowanie kontroli nad wynikami wyszukiwania związanymi z naszą marką. Dzięki pozycjonowaniu wizerunkowemu, w pewny i szybki sposób pokierujemy obrazem naszej firmy i produktów. Pozytywnie wyróżnimy się na tle konkurencji, ale przede wszystkim wyjdziemy naprzeciw potrzebom naszych klientów. Internetowy PR nigdy nie należał i nie należy do zadań prostych. Doświadczony sprzedawca ma świadomość, że o klienta trzeba dbać, a negatywne opinie mogą nieść ze sobą falę niepowodzeń. Opinia użytkowników sieci może stanowić o bycie niejednej marki. Ochrona wizerunku, jest zatem jak najbardziej potrzebna, gdyż niezadowolony klient, przeważnie jest skory do dzielenia się swoimi opiniami. Niestety bywa tak, że jedna rozżalona osoba, wydając swoją opinię, jest w stanie zniszczyć długo wypracowywaną reputację firmy. Jak zadbać o PR w Internecie? Odpowiedzią może być pozycjonowanie wizerunkowe, jest to połączenie działań PR i SEO, zwane również SERM (Search Engine Reputatnion Management), SEO PR albo SEO wizerunkowym. Oznacza, że pozycjonowanie stron opiera się na tworzeniu treści marketingowych, nasyconych słowami kluczowymi, które jednocześnie mają na celu budowanie pozytywnej relacji z użytkownikiem.

Korzyści jakie niesie pozycjonowanie wizerunkowe

Pozycjonowanie wizerunkowe ma wiele zalet, oto kilka z nich:
  • Wzmocnienie PR firmy,
  • Wzrost ilości materiałów, odnośników do firmy w Internecie,
  • Rośnie  zainteresowanie marką, produktem,
  • Zmarginalizowanie negatywnych opinii o firmie, produkcie,
  • Zdobycie zaufania użytkowników do firmy, marki, produktu.

Dla kogo jest pozycjonowanie wizerunkowe?

Pozycjonowanie wizerunkowe, może być przede wszystkim wsparciem dla:
  • Przedsiębiorstw o naruszonej reputacji w Internecie,
  • Firm planujących zbudować pozytywny wizerunek w Internecie,
  • Również dla takich firm, dla których w wyszukiwarkach prezentowane są informacje nieprawdziwe, negatywne komentarze i opinie,
  • Ale także dla osób publicznych, tj. polityków, prawników, aktorów i innych.


Ile kosztuje pozycjonowanie wizerunkowe?

Chciałabyś zdecydować się na pozycjonowanie wizerunkowe, ale zastanawiasz się od czego zacząć i jakie mogą być koszty takiej usługi. Odpowiedź o koszty trzeba poprzedzić analizą. Ponieważ na pozycjonowanie wizerunkowe składają się różne działania, m.in. konsultacje z klientem, zbieranie danych i informacji dotyczących klienta w Internecie, opracowanie i przedstawienie zakresu działań, aż po kreowanie pozytywnego wizerunku w wyszukiwarkach internetowych.  Ofertę i wycenę można przygotować zatem indywidualnie, biorąc pod uwagę te działania. Jeśli jesteś zdecydowany poproś o taką ofertę i  wycenę przygotowaną specjalnie dla Twojej firmy.

Dlaczego warto wybrać pozycjonowanie wizerunkowe?

Przede wszystkim, aby wzmocnić pozytywny wizerunek swojej firmy. Ponieważ ponad 70% klientów, decyduje się na dokonanie zakupu, po zapoznaniu się z pozytywnymi komentarzami. Ponadto Google wykorzystuje pozytywne opinie w pozycjonowaniu lokalnym. Pozycjonowanie wizerunkowe, wpływa nie tylko na wyniki wyszukiwania, ale również ma wpływ na to jak postrzegają Cię Twoi klienci. Poza tym wybierając pozycjonowanie wizerunkowe, przyciągniesz rzesze nowych klientów, komentarzami autentycznymi i pełnymi uznania. Oprócz tego, ze wyróżnisz się na tle konkurencji, zapewnisz sobie lepszą pozycję w branży.