Co wpływa na SEO - pozycjonowanie w Google?

Podstawą efektywnych prac SEO jakie daje pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce jest jej odpowiednia optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych. Na jakie elementy na stronie internetowej zwrócić uwagę, aby strona była jak najlepiej zoptymalizowana pod SEO. Przedstawimy kilka czynników wraz z krótką charakterystyką.

Jakość treści na stronie

Unikalność treści może być czynnikiem decydującym o tym, która strona będzie się wyświetlać wyżej w wynikach organicznych. Należy pamiętać, że duplikaty wewnętrzne, jak i zewnętrzne mogą mieć negatywny wpływ na pozycje strony w wyszukiwarce Google. Pamiętajmy, że nawet w przypadku, gdy serwis jest odpowiednio zoptymalizowany i posiada odnośnik z zewnętrznych stron, może mieć problem z osiągnięciem wysokich pozycji, jeśli zawiera treści powielone. Użyteczny content, to przede wszystkim taki, który odpowiada na potrzeby odbiorcy, poświęcony sprecyzowanej tematyce, czyli mogą to być recenzje produktów, instrukcje montażu, sposoby zastosowania. Teksty powinny być tworzone z myślą o użytkowniku, to może przynieść efekt w postaci wyższych pozycji w wyszukiwarce Google.

Długość treści na stronie

Unikajmy krótkich tekstów, składających się z kilku zdań. Starajmy się wyczerpująco opisywać na swojej stronie usługi i produkty. Należy opisywać szczegółowo, biorąc pod uwagę wszystkie aspekty związane z określonym tematem. Przyniesie to efekt, w postaci zadowolonego użytkownika, że otrzymał wyczerpującą odpowiedź na nurtujące pytania, a roboty wyszukiwarki uznają naszą stronę za bardziej wartościową.

Jakość linków do pozycjonowanej domeny

Bardzo ważnym aspektem optymalizacji strony pod kontem SEO jest również linkowanie pomiędzy poszczególnymi stronami. Jeszcze zanim klienci zaczną polecać nasz serwis na innych stronach, warto postarać się samemu o odnośniki, które będą kierować do naszej witryny. Linki umieszczamy na serwisach znanych i zaufanych dla użytkowników. Odnośniki można też uzyskać od serwisów partnerskich lub firm, z którymi współpracujesz.

Optymalizacja kodu pod SEO

Jednym z najważniejszych aspektów optymalizacji pod kątem SEO, po treści, są tagi sekcji head strony, czyli tytuł i meta opis. Są to elementy widoczne  w wynikach organicznych, dlatego warto w nich zamieścić informację, o tym co użytkownik znajdzie pod danym wynikiem. W miarę możliwości możemy zachęcić użytkownika do kliknięcia przez zawarcie wezwania do akcji, np. „Skontaktuj się z nami” lub zaciekawić. Obecność najważniejszych słów kluczowych w tytule i meta opisie, może być pomocne w zdobyciu lepszych pozycji.

Optymalizacja grafik

Nie należy także bagatelizować umieszczanych na naszej stronie grafik. Warto zadbać, aby waga naszego zdjęcia/ ilustracji nie przekraczała 200 KB. Trzeba unikać automatycznie generowanych nazw plików. Ponieważ nazwa naszego pliku jest widoczna dla użytkowników, ale także odczytywana przez roboty wyszukiwarki. Warto w nazwie zamieścić słowa kluczowe. Nazwa grafiki nie powinna być też zbyt długa. Ponadto ważną kwestią dotyczącą zamieszczanych przez nas grafik są alternatywne opisy zdjęć. Opisy takie powinny zawierać zwięzłą  charakterystykę, co znajduje się na obrazku. Są one wyświetlane zamiast grafiki, w chwili ładowania się strony, czytane dla osób niewidzących.

Użyteczność strony – UX

W dużym skrócie UX  (User Experience) odnosi się do wszystkich wrażeń, doświadczeń użytkownika podczas korzystania z produktów interaktywnych. Nie należy zapominać, że user experience jest najważniejsze dla Google, dlatego jeżeli treść na stronie internetowej będzie odpowiednio posegregowana i w łatwy sposób będzie można odnaleźć informację, wyszukiwarki będą bardziej promować Twoją stronę na wyznaczone hasła.

Stosowanie certyfikatu SSL i bezpiecznego protokołu HTTPS

SSL w przypadku sklepów i serwisów, w których udostępniamy dane, jak na przykład numer konta bankowego czy karty płatniczej, odgrywa ważną rolę, ponieważ chroni dane użytkowników. Bezpieczeństwo użytkowników w sieci jest priorytetem i dlatego włączono SSL jako czynnik rankingowy. Również stosowanie protokołu HTTPS może mieć pozytywny wpływ na pozycje naszego serwisu.

Dostosowanie strony www do urządzeń mobilnych

Responsywny szablon (RWD), który dostosowuje się do rozdzielczości ekranu. To wsparcie jest bardzo przydatne dla użytkowników korzystających z mobilnych urządzeń. Niestety przeglądanie stron, które nie są responsywne lub też nie poosiadają dedykowanej wersji mobilnej serwisu, jest dla użytkownika uciążliwe. Ponadto Google od 21 kwietnie 2015 roku oficjalnie bierze pod uwagę wsparcie dla urządzeń mobilnych jako czynnik rankingowy. Brak strony mobilnej lub szablonu RWD może wpływać negatywnie na nasze pozycje w wynikach organicznych.

Szybkość ładowania się strony

Szybkość ładowania się strony jest jednym z wielu czynników ustalających ranking strony. Może on wpływać na zaangażowanie użytkowników i współczynnik odrzuceń. Dużo platform CMS i e-commerce, posiadają dedykowane  moduły i ustawienia mające na celu przyspieszenie strony. Skrócenie czasu obsługi zapytania i wykorzystanie protokołu HTTP 2.0 może przyspieszyć ładowanie serwisu.  

Sygnały z Social Media

Serwisy, które mają dobrą widoczność w sieci, posiadają wiele aktywności w mediach społecznościowych. Warto zainteresować się social media, nawet jeśli nie ma to bezpośredniego przełożenia na widoczność naszego serwisu, zyskamy zaufanie użytkowników, a może nawet przejścia potencjalnych klientów z serwisów społecznościowych. Warto wiedzieć, że profile społecznościowe indeksowane przez Google na zapytanie zawierające nazwę firmy, bardzo często są wyświetlane w TOP 10 wyników. A Google Moja Firma prezentuje oceny z serwisów społecznościowych.

Stosowania znaczników danych strukturalnych

Serwisy, które mają wdrożone dane strukturalne, mogą uzyskiwać lepsze pozycje w wynikach organicznych. Warto wiedzieć, że istnieje kilka możliwości wdrożenia danych strukturalnych na stronie (mikrodane, RDF, JSON). Ponadto dane strukturalne mogą wpłynąć pozytywnie na pozycje, CTR, a tym samym na ruch w serwisie.

Podsumowanie

Działań, jakie możemy podjąć w celu optymalizacji stron jest wiele. Pozycjonowanie jest procesem złożonym i długotrwałym, wymaga wiele czasu i cierpliwości, aby osiągnąć zamierzony efekt. Tworząc treści na naszą witrynę pamiętajmy jednak, że najważniejszy jest użytkownik, to jego trzeba zaciekawić, zadowolić, spowodować żeby znalazł to czego szuka, żeby wracał z chęcią na naszą stronę. Jeżeli użytkownik jest zadowolony z wyniku, to  zarówno wyszukiwarka jak i dostawca treści spełnili swoją rolę. A w efekcie jest to wyższy wynik witryny w indeksach wyszukiwania. Jeśli mimo wszystko proces pozycjonowania Cię przerasta skorzystaj z usług sprawdzonej agencji SEO, która na pewno będzie kluczem do Twojego sukcesu.