Pozycjonowanie w Google Maps

Pozycjonowanie w Google Maps, to ważny element działań SEO dla firm, które świadczą usługi lub sprzedają swoje produkty lokalnie. Moment, gdy Google w wynikach wyszukiwania zaczęło mocno wyróżniać wizytówki firm, był kluczowy i pozycjonowanie w mapach stało się ważną częścią promowania witryny.

Czym jest Google Maps?

Obecnie Google bardzo mocno regionalizuje wyniki wyszukiwania i dla wielu zapytań prezentuje regionalne strony oraz 3-pak map z wynikami firm dopasowanymi do regionu, z którego nastąpiło wyszukanie. Teraz dla firm, które działają lokalnie, obecność w boksie z mapami w wynikach wyszukiwania ma znaczenie kluczowe dla pozyskania ruchu na stronie www oraz zwiększenia odwiedzin lokalu, przez realnych klientów. Niestety niektórzy zupełnie nie dbają o ten sposób promocji swojej firmy w Google, a czasem nawet nie posiadają utworzonej wizytówki w Google Maps. A to właśnie obecność w Google Maps może być najlepszym sposobem na pozyskanie ruchu w swoim lokalu, zarówno tego wirtualnego, jak i realnego.

Dlaczego warto pozycjonować firmę w Google Maps?

Warto umieścić wizytówkę swojej firmy w Google Maps, ponieważ poprawi to widoczność Twojej firmy w wyszukiwarce. Pozwala to wyjść ponad konkurencję, dotrzeć do potencjalnych klientów i zwiększyć zyski. Może to być też doskonała forma promocji dla firm, które nie posiadają jeszcze własnej strony www. Dzięki Google Maps Twoja lokalna działalność może się rozwinąć i przyciągnąć nowych klientów z bliskiego obszaru. Dzięki wizytówce w Google Moja Firma, klienci będą mogli zostawiać pozytywne opinie i oceniać Twoją firmę. Możesz dzięki temu zbudować atrakcyjny wizerunek swojej firmy i wypromować swoją markę.

Jak działa pozycjonowanie w Google Maps?

W celu wyświetlenia się w Mapach Google trzeba poinformować wyszukiwarkę, że prowadzimy działalność pod danym adresem. W taki sposób użytkownicy zobaczą naszą firmę, nie tylko na planie miasta, ale też nazwa firmy pokaże się w wyszukiwarce, jeśli internauta zastosuje frazy odpowiadające wyszukiwaniu lokalnemu, np. fryzjer, wyświetli nam się mapa z wynikami z miasta, w którym wyszukujemy. Jeśli potrzebujemy zobaczyć wyniki z innego miasta, wpisujemy w wyszukiwarkę np. fryzjer Kraków, wtedy wyświetli się mapa z wynikami zakładów fryzjerskich znajdujących się w Krakowie. Pod mapką zostaną wyróżnione nazwy tych salonów, które Google oceni najwyżej. Jak znaleźć się w najlepszej trójce? Pozycjonowanie strony w Google Maps zaczynamy od założenia profilu firmowego. Oto cztery kroki do zaprezentowania się w Google Maps:
  1. Zakładamy konto Google,
  2. Dodajemy prowadzoną działalność do usługi Google Moja Firma,
  3. Krok trzeci trzeba zadbać o swoją wizytówkę,
  4. Dokonujemy weryfikacji wizytówki.
Tworząc wpis naszej firmy w Google Maps, koniecznie uzupełnij go w 100%. Obowiązkowo uzupełnij wszystkie dostępne pola oraz wykorzystaj wszelkie dodatkowe elementy, które pomogą wyróżnić wizytówkę na tle konkurencji. Tworząc wizytówkę, warto zwrócić uwagę przede wszystkim na:
  • Dopasowanie firmy do odpowiedniej kategorii głównej,
  • Dopasowanie firmy do odpowiednich dodatkowych podkategorii,
  • Odpowiednią optymalizację nazwy firmy w Google Maps,
  • Podanie aktualnych godzin pracy,
  • Dodanie dużej ilości zdjęć,
  • Wykorzystanie unikalnego numeru telefonu ,
  • Weryfikację swojej firmy przy pomocy kodu z pocztówki Google.
Po utworzeniu wizytówki w Google Maps, nadchodzi czas na działania, które wzmocnią popularność i widoczność wizytówki. Będą to działania bezpośrednio na wizytówce firmy w Google Maps i poza nią.

Co ma wpływ na pozycjonowanie w mapach Google?

Na zwiększenie widoczności wizytówki będą miały wpływ opinie, które trzeba pozyskiwać od swoich klientów. Dużo testów dowodzi, że obecność w opiniach klientów, dodatkowych słów kluczowych, przyczynia się do zwiększenia widoczności wizytówek na te konkretne słowa kluczowe. Warto zatem zachęcać swoich klientów do wystawiania pozytywnych, rozbudowanych opinii. Opinie te powinny być tworzone naturalnie, z kont Gmail prawdziwych użytkowników, w odstępach czasu. Po uzyskaniu opinii, warto na nią odpowiedzieć podziękować. Warto też z upływem czasu, naszą wizytówkę aktualizować, dodając np. nowe zdjęcia produktów. Oprócz omówionych działań na wizytówce warto zadbać też o działania poza nią. Chodzi o to, aby o firmie, której wizytówkę promujemy, mówiono w sieci. Generując wzmianki o swojej firmie należy pamiętać, aby w ich treści występowała nazwa firmy i jej dane teleadresowe. Algorytmy Google rozpoznają adres i nazwę określonego punktu w Google Maps, generowanie wystąpień tych elementów w sieci sprawi zwiększenie autorytetu punktu w mapach. Takie wzmianki można generować w wielu popularnych źródłach jak katalogi firmowe, fora internetowe, artykuły sponsorowane lub strony zapleczowe i inne.

Czemu wybierać pozycjonowanie w Google Maps?

Pozycjonowanie w Google Maps wymaga od firmy dodatkowych działań związanych z SEO lokalnym. Różnią się one nieco, od tradycyjnych form pozycjonowania stron www. Mapy Google mają, bowiem swoje algorytmy i czynniki rankingowe, razem przekładają się one na widoczność danego punktu. Pozycjonowanie w Google Maps może znacznie zwiększyć szansę firmy na zaistnienie na lokalnym rynku.